søndag den 1. juni 2014

Folderier

Origami for begyndere. 




Jeg er fornylig blevet bidt af origami. Jeg synes mulighederne er mange, og så er det sjovt. Ovenfor ses lidt af mine kreationer - og som jeg skriver, det er på begynderniveau. 



Her lidt juleorigami.

Har man interessen og har lyst til at prøve, kan jeg anbefale youtube. Jeg lærer selv bedst ved visuelt og detaljeret fremgangsmåde - og her er youtube genial. Der er dog også mange billede for billede instruktioner på f.eks. pinterest eller instagram. 

Søg på ord som 'origami' 'star' 'christmastree' 'diamond' 'hart' og hvad der ellers falder dig ind. Og så bare kast dig ud i det. Jeg brugte en hel aften på at folde, smide ud, folde igen, smide ud og så videre. i mens havde jeg youtube kørende på min lille netbook. 

Jeg er klar over at dette indlæg ikke indeholder nogen videre information, det er simpelthen bare tænkt som inspiration. Skal jeg være ærlig så synes jeg der findes så mange fremragende videoer og andre diy på nettet - og det kan jeg ikke gøre bedre. Men skriv endelig for spørgsmål, både til dette og andre indlæg.




2 kommentarer:

  1. Det er så fedt at arbejde med/folde papir. Jeg har været begejstret for origami de seneste 20 år el. mere ... i perioder.
    De seneste gange, jeg har foldet, har jeg også fulgt med på YouTube. Der er specielt japaner, som er vildt god - hans navn kan jeg ikke huske, men det begynder med J. ;-)
    *SMIL* fra Lisbet
    (... Som i dag har forvildet sig ind i Blogville ... ;-) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også virkelig hyggeligt med det origami. ❤❤❤

      Slet