onsdag den 15. april 2015

Ny titel

Bolig

Jeg har valgt at ændre titlen på min blog, så den nu også omfatter bolig. Det er en af mine helt store interesser og med det kreative følger ofte hvor og hvordan man bruger det i indretningen. Jeg synes personligt at det kan være en udfordring, så det bliver lige så meget foreslag eller indlæg der lægger op til diskussion. Jeg er ingen expert, men nyder at prøve ting af og er typen der rykker meget rundt i min indretning.

Jeg har også en meget bred smag, synes jeg selv. Der er SÅ mange lækre ting og designs i dag, og det er svært ikke at blive revet med. Overordnet kan jeg dog sige at dansk design er noget jeg brænder for. Firmaer som Royal Copenhagen, Hay og Ferm living er blandt favoritterne i øjeblikket. Men der er MANGE og jeg synes vi er rigtig gode i Danmark.

Derudover er genbrug også en af mine interesser. Både møbler og andet interiør. I den genre kan jeg nævne Mågestellet fra Bing og Grøndahl. Skønt stel fra mormor og morfars tid som virkelig har fået et comeback. Jeg har været så heldig at "arve" et testel fra min svigermor - hun lever endnu så man kan nok ikke helt sige arve - hun brugte det ikke og synes at det skal bruges. Jubiii!


Jeg er stor fan af at blande de forskellige stel sammen, her en musselmalet termokop, kagetallerken i mågestellet og en vintage sølvplet teske. 


Bjørn Wiinblad er en anden favorit, især det gamle design, men en del af det nyproducerede er også rigtig flot. Her er den placeret sammen med to lyngbyvaser, igen en nyproduktion fra lyngbybyhilfling. Maleriet er mit eget.


Er man lidt bolignørd læser man selvfølgelig boligblade, her er det bolig magasignet. En termokop fra den nye Bjørn Wiinblad serie, fad fra Hay, lysestage i mågestellet og to marmorstager til fyrfadslys fra Sinnerup.

Jeg vil slutte for denne gang, men vender tilbage med mere bolig og krea inden længe. 

Hav det godt og kreativt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar